De mai bine de o lună de zile, a început școala. Pe lângă emoțiile unui nou început, pe buzelor multor părinți se găsește și întrebarea „Ce să-i pun de mâncare copilului la școală/grădiniță?”. Eu recunosc că nu am fost nevoită să caut prea multe răspunsuri la această întrebare pentru că, la grădiniță, Antonia servea micul dejun acasă și îi puneam prima gustare din zi la pachet, după o regulă impusă de grădiniță: lunea, marțea și miercurea trebuia să le puneam copiilor fructe, joia era pentru legume, iar vinerea gustarea trebuia să conțină nuci și/sau fructe uscate.

Acum, când Antonia este la școală, micul dejun îl servim tot acasă, gustarea i-o pun la pachet și prânzul îl servește la școală, asigurat de o firmă de catering. Așa stau lucrurile în teorie. Practic, Antonia și-ar dori să-i pun prânzul la pachet, de acasă și sunt zile în care nu mănâncă mai deloc la școală. Încercăm să facem compromisuri, așa că am hotărât să discutăm meniul săptămânal împreună și să aleagă 1-2 zile pe săptămână în care să-i pun prânzul la pachet.

După ce am primit mai multe mesaje în care mi s-a sugerat să vin cu idei pentru pachetul pentru școală, v-am întrebat (pe pagina de Facebook a blogului) care sunt mesele pentru care aveți nevoie de inspirație. Cele mai multe voturi au mers către micul dejun și gustare, așa că voi încerca să împart ideile de mese pe categorii (mic dejun, gustare, prânz), în 3 articole diferite.

În primul articol, cel pe care îl citiți acum, am adunat idei dulci și sărate pentru micul dejun, marea majoritate fiind potrivite să fie servite la școală. Sper să găsiți inspirație!

 

 

Mic dejun dulce

 

Pancakes-urile, brioșele și bunătățile cu aluat dospit, servite cu o cană de lapte, sunt câteva dintre preparatele potrivite pentru un mic dejun dulce, fără zahăr sau cu conținut redus de zahăr. Găsiți mai jos câteva idei.

Pancakes cu banane (fără zahăr)

Prăjitură cu ricotta și stafide (fără zahăr și fără făină)

Frigănele cu cremă de ciocolată (fără zahăr)

 

 

Papanași la cuptor

Cornuri pufoase

Mini pască în 2 culori

Rulouri cu mere și scorțișoară

 

 

Brioșe cu banane (fără zahăr)

Brioșe cu morcovi (fără zahăr)

Brioșe cu brânză de vaci și cocos (fără zahăr)

 

La noi în casă, budincile sunt o altă variantă iubită de mic dejun dulce. Budincile pe care le preferăm sunt cele cu chia și fructe, dar și cele cu mei. Vă las, mai jos, câteva exemple.

Budincă cu brânză de vaci și afine

Budincă de banane cu fulgi de ovăz (fără zahăr)

Prăjitură norvegiană

Budincă de chia cu afine și migdale

Budincă de chia cu „ciocolată” și cremă de caju

Budincă de mei cu nuci și mere (fără lactate, zahăr, gluten și ouă)

Budincă de mei cu măr și dovleac (fără zahăr)

Budincă de mei cu „ciocolată” (fără zahăr)

 

 

 

 

Alte idei potrivite pentru un mic dejun dulce

♦ Lipie cu unt de arahide, miere și banană

♦ Iaurt grecesc cu banană și granola

Tartine cu brânză de capră, smochine și miere

Terci cu fulgi de ovăz. Terciurile sunt foarte apreciate la noi în casă. Varianta la borcan se poate servi și la pachet, însă, dacă este îndulcit cu banană, acesta se va oxida. 

Coșulețe umplute cu ricotta. Este o variantă care se poate adapta pentru a fi luată la pachet. Coșulețele se pot lăsa goale și pot fi servite cu iaurt, smoothie de fructe, ricotta, etc. 

 

 

Mic dejun sărat 

 

Rețete tartinabile sunt unele dintre cele mai simple variante de servit la micul dejun. Există o mulțime de rețete tartinabile, potrivite pentru toate gusturile. Ele se pot servi pe pâine proaspătă, pe pâine prăjită, cu crackerși sau cu bastonașe de legume. Mai jos, găsiți câteva exemple. 

Hummus cu ardei copt

Pastă de ton cu năut

Pastă tartinabilă din ouă fierte

Pastă de măsline verzi

Pastă de avocado cu ou 

 

 

 

 

Din variantele sărate nu puteau lipsi brioșele, vafele și pancakes-urile sărate.

Brioșe cu iaurt și cașcaval

Brioșe cu spanac și feta

Vafe cu spanac și telemea

Brioșe cu telemea și măsline

 

 

 

 

Sandwich-urile nu trebuie să fie neapărat cu pâine. Feliile de pâine se poate înlocui cu lipii, de exemplu. De asemenea, nu trebuie să ne limităm doar la combinațiile clasice, ci putem să reinventăm clasicele sandwich-uri. Posibilitățile sunt nenumărate. Aveți câteva exemple mai jos:  

  • cu ou + brânză tartinabile + legume proaspete.
  • cu piept de pui/curcan + legume crude şi/sau gătite (de exemplu, rondele de dovlecei la cuptor).
  • cu mozzarella + roșii + măsline + pesto.
  • cu brânză (mozzarella, feta, telemea, etc.) + legume.
  • cu pește (somon, ton, pește alb, etc.) + avocado + roșii. 
  • cu legume + şniţel la cuptor.
  • cu legume + chiftele la cuptor.

Quesadilla poate înlocui cu succes sandwich-ul clasic. 

 

 

Alte idei potrivite pentru un mic dejun sărat

Chiftele cu dovlecei și feta

Ruladă cu ricotta

Bărcuțe cu ou și spanac

Frittata cu legume și brânză

 

 

Sper să vă fie de folos ideile de mai sus. În comentarii, le aștept și pe ale voastre. 🙂

 

 


Dacă găsiţi pe blog articole interesante de citit, nu le ţineţi doar pentru voi :), daţi like paginii de Facebook şi/sau abonaţi-vă la newsletter-ul blogului pentru a nu pierde ultimele articole. Încerc să fiu prezentă şi pe Pinterest şi Instagram.

2 Comments on Pachetul pentru școală – idei pentru micul dejun

  1. Foarte util articolul și lista cu idei și bunătățuri. Fetița mai mare este la grădiniță- 4ani, și gemenele au 1an și 6 luni, deci nu avem încă problema pachețelelor, însă tot mai greu găsesc idei de mic dejun și cină care să împace pe toată lumea, să fie sănătos, sațios, variat… 😊
    Spor la blog, de 3ani jumate e asul meu din mânecă 😉

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *