Încă de la începutul diversificării am acordat multă atenție mâncării … ce mâncăm, cum mâncăm, când mâncăm. Când Antonia a început să mănânce alimente solide, atât eu, cât și soțul meu ne-am schimbat o bună parte din obiceiurile alimentare cu scopul de a construi obiceiuri sănătoase pentru întreaga familie, care să fie sustenabile pe termen […] Citește mai mult…
Parenting
Cum ne învățăm copiii să aibă o relație sănătoasă cu mâncarea?
Sunt convinsă că fiecare părinte își dorește să aibă copii sănătoși din toate punctele de vedere. Astăzi, haideți să povestim despre mâncare! Știm cu toții că mâncarea este foarte importantă și obiceiurile deprinse în copilărie ne însoțesc, în mare parte, pe tot parcursul vieții. Cum procedăm pentru ca cei mici să dezvolte o relație sănătoasă […] Citește mai mult…
Cum gestionăm consumul de dulciuri al copiilor în perioada sărbătorilor (și nu numai)?
De Paște ori de Crăciun, dulciurile sunt nelipsite din casele noastre, dar și din alte case pe care le vizităm. Să nu mai zic că magazinele sunt pline de tot felul de ouă, iepurași, moși și alte figurine care de care mai atractive pe care copiii ar vrea să le încerce. Inevitabil, de sărbători se […] Citește mai mult…
Cum ne putem ajuta copiii atunci când sunt implicați în prietenii nesănătoase?
Când am început să scriu primul articol despre prieteniile copiilor, „Cum ne învățăm copiii să își facă prieteni?”, nu am știut să anticipez cât voi scrie despre subiect, cât și ce voi alege să detaliez. În mod natural, am ajuns la al doilea articol, „Cum recunoaștem relațiile nesănătoase ale copiilor noștri?”, în care am exemplificat […] Citește mai mult…
Cum recunoaștem relațiile nesănătoase ale copiilor noștri?
După ce am scris articolul „Cum ne învățăm copiii să își facă prieteni?”, am promis că voi scrie și despre relațiile de prietenie nesănătoase ale copiilor. Odată cu începerea școlii, cu trecerea într-o altă etapă, am observat și schimbări în privința prieteniilor Antoniei. Comparativ cu perioada grădiniței, la școală este mai evidentă separarea pe sexe, […] Citește mai mult…
Cum mi-am ajutat copila să-și creeze un vision board
De curând, Antonia a avut ca temă la limba engleză crearea unui vision board. I s-a explicat la școală cum ar trebui să arate un vision board, ce ar trebui să conțină și la ce întrebări ar trebui să răspundă, dar nu a fost lămurită pe deplin, așa că proiectul ei a început cu „nu […] Citește mai mult…
Cum ne învățăm copiii să își facă prieteni?
Cum ne învățăm copiii să îți facă prieteni? Ar trebui să-i învățăm ceva în această privință? Poate veți spune că cei mici se pricep mai bine decât noi la asta, că le vine foarte natural să-și facă prieteni. Sunt și nu sunt de acord cu ideea aceasta. Ca și noi, adulții, copiii sunt diferiți. Unora […] Citește mai mult…
Temele – abordarea noastră
Am intrat în al 2-lea an cu teme. Mi-am zis că am acumulat un pic de experiență și poate vă ajută să vă împărtășesc experiența noastră, cum am abordat noi temele. Nu am știut de la bun început cum vom face asta. Intram, din nou, pe un teren complet necunoscut. În schimb, ce am știut […] Citește mai mult…
Să le dăm copiilor voie să simtă! Să ne dăm voie și nouă, oamenilor mari!
Câți dintre cei care aveți acum peste 25-30 ani ați avut voie să simțiți, să vă trăiți toate emoțiile în copilărie? Câți dintre noi au avut părinți care au fost acolo să le asculte emoțiile cu adevărat, fără să le minimizeze? Să nu mă înțelegeți greșit! Nu-i judec! Atât au știut! Atât au primit! Dar […] Citește mai mult…
Începe clasa I! Necesarul de rechizite al Antoniei + alte lucruri necesare la începerea școlii
De curând, am dat curs unei provocări: să cumpărăm un pachet complet de rechizite cu un buget de 200 de lei. Aici găsiți video-ul și vedeți cum ne-am descurcat, dacă am reușit sau nu să ne încadrăm în buget. Toate bune și frumoase, însă, documentându-mă pentru această provocare, am constatat că necesarul de […] Citește mai mult…