Anul acesta, Antonia are prima vacanță de vară lungă, de aproape 3 luni, motiv de bucurie, dar și de o oarecare îngrijorare în privința mâncării, a activităților, a organizării, în general. Vacanța ne impune să fim cât mai bine organizați pentru a reuși să facem cât mai multe lucruri împreună. În acest context (și nu numai), încerc să planific mesele săptămânii pentru a ști ce am de cumpărat, de gătit și de pus pe masă. 

 

După această introducere, trec la alte câteva detalii care îmi doresc să le cunoașteți înainte de a citi meniul de mai jos.

  1. În cea mai mare parte, la prânz, nu servim 2 feluri de mâncare.
  2. În această perioadă, soțul meu servește micul dejun la prima oră a dimineții (masa lui va fi exclusă din meniu), eu mănânc micul dejun și prânzul cu Antonia, soțul meu are prânz la pachet, iar cina o servim în formulă completă. 
  3. Servim gustări, dar nu le avem neapărat planificate și nu le includ în meniu. Meniul pe care îl împărtășesc cu voi cuprinde doar mesele principale.
  4. La unele mese veți vedea mai multe feluri de mâncare, pentru că avem preferințe diferite. Precizez în text cine ce mănâncă.
  5. Acolo unde textul este colorat puteți da click pe el pentru a accesa rețeta. Menționez și acest lucru pentru că nu avem aceleași deprinderi când vine vorba de partea digitală. 🙂

 

 
Ziua 1

Mic dejun: Pâine cu unt și miere + cacao cu lapte

Prânz: Supă de pui cu tăiței (sponsorizată de mama soacră 🙂)

Cină: Salată de vinete cu roșii (pentru mine și domnul soț – Antoniei nu îi place) + salată de cartofi dulci cu feta pentru Antonia

 

Ziua 2

Mic dejun: Papanași la cuptor + smoothie cu căpșuni, banane, mango, semințe de chia și semințe de cânepă

Prânz: Sarmale (pentru toți 3, inclusiv pentru pachetul soțului). Au fost sponsorizate de soacra. 🙂 Ea le face destul de light și foarte gustoase. 

Cină: Platou rece – brânză brie, camembert, chiftele de dovlecei cu feta, șnițele de pui la cuptor (crispy), pastă tartinabilă de măsline verzi, legume proaspete (roșii, castraveți, ridichi) 

 

Ziua 3

Mic dejun: Papanași la cuptor + cacao cu lapte pentru Antonia și iaurt grecesc cu căpșuni, banane și granola pentru mine.

Prânz: Orez cu legume și piept de pui

Cină: Platou rece (ce a mai rămas din ziua precedentă) pentru domnul soț + tartă cu ricotta și spanac pentru noi, fetele. 

 

Ziua 4

Mic dejun: Omletă în lipie, cu brânză și legume. Aici găsiți câteva variante de lipii umplute care se pot servi la una dintre mesele principale. 

Prânz: Pulpe de pui la grătar cu cartofi noi copți și salată de legume proaspete. 

Cină: Tartă cu ricotta și spanac și o quiche Lorraine improvizată, cu ce am avut prin casă. Tarta cu ricotta și spanac nu este pe gustul soțului meu. El preferă umpluturile pe bază de carne, ciuperci, etc. 

 

 

Ziua 5

Mic dejun: Terci de ovăz cu banană și căpșuni (nepărat cu unt de arahide pentru Antonia)

Prânz: Pește cu unt și usturoi în papiotă + salată de bulgur cu legume. 

Cină: Paste cu sos de roșii + paste cu sos de sfeclă coaptă. Știu că majoritatea copiilor preferă pastele cu sos de roșii. Nu și Antonia! Preferatele ei sunt pastele cu sos de sfeclă coaptă. 

 

 

Meniurile anterioare le găsiți pe blog:

Voi ce mai gătiți? 

Ce preparate din meniul nostru vă tentează să le încercați? 🙂

 


Dacă găsiţi pe blog articole interesante de citit, nu le ţineţi doar pentru voi :), daţi like paginii de Facebook şi/sau abonaţi-vă la newsletter-ul blogului pentru a nu pierde ultimele articole. Încerc să fiu prezentă şi pe Pinterest şi Instagram.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.