A trecut multă vreme de când nu am împărtășit cu voi, pe blog, un meniu al săptămânii. Cu această ocazie, țin să vă spun că pe grupul de Facebook asociat blogul, „Gătim. Povestim. Ne sfătuim”, în fiecare zi de luni, împărtășesc din bucătărelile săptămânii precedente. Acest lucru nu înseamnă că voi renunța să aduc inspirație pe partea de meniuri aici, pe blog. 

După această introducere, trec la alte câteva detalii care îmi doresc să le cunoașteți înainte de a citi meniul de mai jos.

  1. În cea mai mare parte, la prânz, nu servim 2 feluri de mâncare.
  2. În majoritatea zilelor, în afara mesei de de prânz (când Antonia este la școală), mâncăm toate mesele împreună, în formulă completă.
  3. Antonia servește masa de prânz la școală. Precizez în text atunci când este acasă și mănâncă cu noi ori dacă îi pun de mâncare de acasă. Nu mănâncă întotdeauna meniul de la catering. Să știți că pe blog găsiți și inspirație pentru pachețelul de pus la grădiniță/școală în următoarele articole: Pachetul pentru școală – idei pentru micul dejun, Pachetul pentru școală – idei pentru masa de prânz și Pachetul pentru școală – idei de gustări dulci și sărate
  4. Servim gustări, dar nu le avem neapărat planificate și nu le includ în meniu. Meniul pe care îl împărtășesc cu voi cuprinde doar mesele principale.
  5. La unele mese veți vedea mai multe feluri de mâncare, pentru că avem preferințe diferite. Precizez în text cine ce mănâncă.
  6. Acolo unde textul este colorat puteți da click pe el pentru a accesa rețeta. Menționez și acest lucru pentru că nu avem aceleași deprinderi când vine vorba de partea digitală. 🙂

 
Ziua 1

Mic dejun: Budincă de chia cu afine, mure și „ciocolată”. Aici aveți un exemplu de budincă de chia fără „ciocolată”. „Ciocolata” este avocado + banană + cacao sau pudră de roșcove. 

Prânz: Pește în papiotă, cu unt, usturoi și lămâie + cartofi la cuptor. Aceasta este o variantă de prânz pentru toți 3. 

Cină: Budincă de paste cu ricotta și stafide (pentru Antonia) și mazăre cu carne de porc, gătită la slow cooker (pentru noi, cei mari). 

 

 
Ziua 2

Mic dejun: Sandwich cu unt, șuncă, cașcaval și castravete. Noi consumăm foarte puține mezeluri și le privilegiem pe cele cu eticheta curată. Optăm pentru un mic producător zonal. 

Prânz: Carne de vită în stil mongolez + orez cu legume. Pentru noi, adulții, aleg să fac orez prăjit (fără ou). Pentru Antonia, orezul îl las simplu și îl combin cu legume (morcov și mazăre, de cele mai multe ori). 

Cină: Budincă de paste cu ricotta și stafide (pentru Antonia) și paste cu sos de roșii (pentru noi, cei mari). De obicei, budinca de paste o pregătesc pentru a-i ajunge Antoniei 2 zile la rând. Cât despre pastele cu sos de roșii, dacă ele sunt preferate de majoritatea copiilor, copilei mele nu-i plac. Le preferă pe cele cu sos de sfeclă. 

 

Ziua 3

Mic dejun: Gofre cu măr și morcov

Prânz: Pulpe de pui gătite la multicooker + salată de bulgur cu legume proaspete

Cină: Pâine cu zacuscă/ Tartine cu brânză și roșii – în funcție de preferințe. 

 

 
Ziua 4

Mic dejun: Terci cremos cu banană, afine și unt de arahide

Prânz: Carne de porc la cuptor cu cartofi aurii + salată de ardei copți/salată de castraveți (pentru Antonia). 

Cină: Salată de vinete cu roșii + bruschete cu mozzarella, roșii și busuioc – și aici a fost în funcție de preferințele fiecăruia. Noi, cei mari, am ales salata de vinete și Antonia a optat pentru bruschete. Vinetele nu-i intră nicicum în grații. 

 

 
Ziua 5

Mic dejun: Budincă de mei. Cel mai des o gătesc în varianta simplă: mei (hidratat și fiert) + ricotta + ouă + vanilie + banană. Pe blog, aici, găsiți mai multe variante de budincă de mei.

Prânz: Ciorbă de perișoare. În ultima vreme, ciorba de perișoare am gătit-o în multicooker pentru a-mi eficientiza timpul. În curând, voi publica rețeta și pe blog. 

Cină: Salată de vinete cu roșii + cartofi dulci cu feta

 

Meniurile anterioare le găsiți pe blog:

Voi ce mai gătiți? 🙂

Mi-ar plăcea să știu părerea voastră, dacă vă sunt utile aceste articole. 

 


Dacă găsiţi pe blog articole interesante de citit, nu le ţineţi doar pentru voi :), daţi like paginii de Facebook şi/sau abonaţi-vă la newsletter-ul blogului pentru a nu pierde ultimele articole. Încerc să fiu prezentă şi pe Pinterest şi Instagram.

Un comentariu on Meniul săptămânii (8)

  1. Pentru mine sunt utile aceste articole, ma inspir des de la tine. 🙂
    Felicitari pentru prezentare acestui articol, pozele arata foarte profi !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.