Meniu diversificare 1 an

Alimente introduse saptamana aceasta: papaya.

Luni, 23 mai

Mic dejun: Banana cu afine si seminte de canepa.
Pranz: Quinoa cu cartof dulce, dovlecel, patrunjel verde si cimbru.
Cina: Terci de fulgi de ovaz cu para, esenta naturala de portocale, mesquite si scortisoara.

Marti, 24 mai (La Multi Ani, minunea noastra!)

Aici puteti citi despre sentimentele care m-au incercat de ziua ei … si inca sunt foarte prezente.

Mic dejun: Nectarina cu avocado si banana.
Pranz: Somon cu morcov (meniu de cresa) si tort facut cu multa iubire. Aici gasiti reteta.
Cina: Budinca de banana si zmeura.

Miercuri, 25 mai

Mic dejun: Papaya cu para. Sotul meu a cumparat o papaya si era curios daca poate manca si fetita. Am facut o incercare. Mi-a lasat impresia ca ii place.
Pranz: Pui cu spanac, dovlecel, pastarnac, busuioc si salvie.
Gustare: Briose cu faina de secara si zmeura. Sa nu certati ca nu va dau reteta, insa am uitat sa-mi notez ingredientele si nu mai stiu exact ce si cat am pus. Nu vreau sa va zic reteta din amintiri, sa nu va iasa si sa imi puneti gand rau :).
Cina: Doar iaurt cu seminte de chia aveam in program, dar i-am oferit si o briosa avand in vedere ca iaurtul doar cu seminte l-a refuzat.

Joi, 26 mai

Mic dejunDeliciu cu mere.
Pranz: De dimineata am fost plecate la medic si apoi la spital pentru analize. Pranzul nu a fost pregatit pentru ca am plecat pe fuga si am ajuns sa ii dau ce am avut la mana. Aveam un borcanas bio de la Holle de dovleac si orez. L-am cumparat in weekend-ul in care am fost la Antwerp (gasiti aici povestea) ca sa fiu sigura ca nu raman descoperita in cazul in care nu-mi tine mancarea sterilizata, insa nu a fost cazul sa-l folosesc. Cand am deschis borcanasul m-a lovit un miros total necunoscut. Am gustat sa vad ce-i dau flamandei sa manance. Fara exagerare, nu am gustat niciodata ceva mai oribil. Am adaugat cateva frunze de busuioc in speranta ca va capata un gust mai bun. Nici vorba! Antonia a scuipat mancarea de la prima lingurita. Nu puteam sa o las nemancata asa ca a mancat 2 briose care le aveam din ziua precedenta si o banana, urmate de lapte cat cuprinde.
Cina: Fulgi de ovaz cu ricotta. Iar am fost pe drumuri si am apelat la ceva rapid si bun (imi doream!), dar combinatia nu a fost cea mai inspirata. Textura era prea cleioasa!
Vineri, 27 mai

Mic dejun: 2 pere si un kiwi jumatate.
Pranz: Ficat de pui cu cartof dulce, conopida si unt.
CinaPancakes la cuptor cu sos de capsuni.

Sambata, 28 mai

Mic dejun: Banana cu mango.
Pranz: Pui cu dovlecel, fasole verde si usturoi.
Cina: Couscous cu sos de capsuni.

Duminica, 29 mai (meniu de calatorie)

Mic dejun: Nectarina, para si banana.
PranzSupa crema de linte.

Gustare: Chec cu banane.
CinaPrajitura norvegiana.

Cu o saptamana inainte, duminica, a inceput sa faca febra. Mi-am spus ca e normala reactia avand in vedere ca facuse vaccinul de la un an si avea (inca are) gingiile foarte inflamate. Doar ca febra a tinut 7 zile. Ne-am tot plimbat pe la medici si in spital pentru analize suplimentare. Era exact ceea ce ne lipsea avand in vedere ca duminica am plecat spre Romania cu masina si trebuia sa termin de impachetat si de gatit. In cele din urma, sambata i s-a depistat si o otita (in stadiu incipient). Important e ca saptama asta grea s-a sfarsit cu bine.

Pe pagina de facebook a blogului incerc sa vin cu informatii complementare legate de diversificare, pe care le veti gasi in albumul „Diversificarea” sub forma unor scheme foto: varsta la care se introduc alimentele, modul lor de preparare, nutrientii pe care ii contine fiecare aliment, etc. Mentionez, inca o data, ca schemele sunt facute in functie de informatiile acumulate. Gasiti mai multe retete pe blog, la sectiunea „Bebe creste” – „Diversificarea” – „Retete si meniuri pentru bebe”.

Imi propun sa va impartasesc in fiecare saptamana ce alimente am introdus si cum a reactionat fetita mea la fiecare dintre ele. Pentru a nu pierde calatoria noastra printre alimente, va invit sa va abonati la newsletter-ul blogului sau sa dati un like paginii de facebook.

Citeste si despre ultimele saptamani de diversificare:

2 Comments on Retete si meniuri la varsta de un an

1. Buna Flavia te urmaresc cu mare drag si de aceea as dori cateva idei, sfaturi in ceea ce priveste pregatirea mancarii. Ma refer la faptul ca povestesti asa frumos si gatesti la fel pentru fetita ta incat eu nu stiu cum sa fac de multe ori sa ii mai gatesc deoarece am impresia ca timpul imi este cel mai mare dusman si parca numai la oale trebuie sa stau si nu stiu ce sa fac cu bb, mai concret spune-mi te rog ce face fetita ta in timpul in care ii gatesti, adica ce activitati are, cand mai ai timp si pentru a merge la plimbare si cu aproximatie cam care ar fi intervalul orar de ai oferi mancarea. Iti multumesc frumos pentru toate ideile si sfaturile pe care mie personal imi sunt de mare folos.

• Bună Andreea,

Aşa aş vrea să am soluţii magice şi universale, dar mă tem că nu există. Şi eu am zile şi zile. Tot aşa am impresia că mă lupt cu timpul şi ajung să gătesc şi 5 feluri de mâncare într-o zi, dar m-am obişnuit cu timpul petrecut printre oale şi ştiu că este o etapă. În fond şi la urma urmei, este o alegere. Dacă mergeam la muncă trăiam cu regretul că nu i-am asigurat copilului startul alimentar cel mai bun.

Ţi-am zice cum arată o zi de-a mea, dar seamănă şi nu prea între ele. Fetiţa mea merge dimineaţa 2-3 ore la creşă, timp în care îi pregătesc prânzul. când ajunge acasă trebuie neapărat să mănânce şi să doarmă altfel nu ne mai putem înţelege. Cina o gătesc cel mai des dupămasa. Soţul meu e acasă între 15.30 şi 17.00. Ori stă el cu ea sau o iau cu mine în bucătărie. Încerc să îi propun diferite jocuri: cu paie, cu linguri, îi aduc jucării de-ale ei, etc. Am să fac şi un articol cu activităţi pentru copii mai mari de un an. Ideea e că trebuie să aibă mereu ceva de făcut, să fie ocupată. Lângă mine stă cât stă, apoi îşi găseşte altceva de făcut prin casă, iar vine, iar pleacă. Bineînţeles că în timpul ăsta mă opresc de câteva ori să îi arăt ceva, să mă joc cu ea câteva secunde, să interacţionăm.

Programul ei de masă la 15 luni e cam aşa:

9:00 – micul dejun
      12:00 – prânzul
      15.30 – 16:00 – gustarea
      aprox. la 19:00 – cina

Afară ieşim cam pe 17:30.

Îţi mulţumesc pentru cuvintele frumoase! Dacă nu ţi-am răspuns la vreo întrebare, scrie-mi liniştită.