Diversificare 10 luni

Alimente introduse saptamana aceasta: sparanghelul si ricotta (sortiment de branza cu continut scazut de grasimi, produsa, in mod traditional, din resturile ramase din productia altor tipuri de branza, adesea mascarpone si/sau provolone, sau din cheag, dupa separarea zerului de lapte).

Luni, 4 aprilie

Mic dejun: Mar cu banana.

Pranz: Carne de pui cu sparanghel, dovlecel, pastarnac, ceapa si marar proaspat.

Cina: Iaurt cu branza facuta in casa (o lingura) si seminte de chia rasnite.

Marti, 5 aprilie

Mic dejun: Para cu mar.

Pranz: Somon cu sparanghel, dovlecel, ceapa si patrunjel verde.

Cina: Gris cu lapte de capra, mesquite si prune uscate.

Miercuri, 6 aprilie

Mic dejun: Para cu caise.

Pranz: Pui cu dovleac, ardei copt si ceapa.

Cina: Supa crema de sfecla. Am adaugat si o lingurita de fulgi de drojdie inactiva.

Joi, 7 aprilie

Mic dejun: Mar si banana.

Pranz: Carne de vita cu conopida, cartof dulce, usturoi si cimbru proaspat.

Cina: Budinca de banane.

Vineri, 8 aprilie

Mic dejun: Prune rosii cu pere si seminte de canepa.

Pranz: Soufle de legume. Am inlocuit branza facuta in casa cu ricotta.

Cina: Iaurt cu seminte de chia.

A fost ziua cand am plecat in deplasare. V-am povestit ca am petrecut un weekend la Antwerp. Soufle-ul l-am pregatit cu o seara inainte si l-a mancat cand am ajuns la hotel. La cina am optat pentru ceva ce nu necesita prea mari pregatiri. Am pus semintele de chia la hidratat direct in iaurt si a mancat cu noi la restaurant.

Sambata, 9 aprilie

Mic dejun: Deliciu cu mere (fara seminte de chia). Merele le-am dat prin razatoare si restul ingredientelor le aveam pregatite de acasa.

Pranz: Supa crema de mazare. Pranzul a fost pregatit si sterilizat de acasa. L-am incalzit intr-un incalzitor pentru biberoane (avut de pe vremea cand i-am dat 10 zile de completare cu lapte praf).

Cina: Am optat pentru o cina usor de pregatit: fulgi de ovaz inmuiati in lapte de capra, cu banana si scortisoara.

Duminica, 10 aprilie

Mic dejun: I-am pregatit in camera doua pere date pe razatoare si am coborat la micul dejun. Perele nu le-a vrut, dar a fost bucuroasa cand i-am dat banana.

Pranz: Quinoa cu broccoli si cartof dulce. Aceeasi treaba ca in ziua precedenta la nivel de incalzit.

Cina: Budinca de avocado cu pudra de roscove si 2 banane. Aici am improvizat. Meniul l-am facut cu cateva zile inainte de plecare, insa eram siguri ca pentru cina de duminica vom fi acasa. Ne-am lungit cu plimbarile in Antwerp si cina a trebuie sa o pregatesc … in portbagaj. Aveam la mine un avocado, o banana mica si pudra de roscove, deci era evident ce urma sa manance. Banana era prea mica si Antonia e o prea mare mancacioasa, incat sa ii ajunga asa ca a dat norocul peste noi: in benzinaria in care am oprit aveau si banane de vanzare. Am deschis portbagajul, mi-am instalat satra si in 5 minute cina era pregatita (si in stomacul mancacioasei in alte 10 minute).

Concluzii:

• Nu vreau sa va duc cu presul ca nu are sens. Am cumparat 2 borcanase cu mancare (bio de la Holle) sa fie just in case. Era prima data cand incercam sa ii sterilizez mancarea. Am plimbat borcanasele dupa noi si acum le tin la pastrat in pivnita. Eu sunt pe principiul ca daca vrei, se poate … s-a putut si la noi. Copilul a mancat cele 3 mese pe zi gatite de mine, mancarea a fost diferita de fiecare data si eu am fost impacata ca nu am apelat la borcanasele din dotare.
  • Am testat sterilizarea pe termen scurt. Urmeaza sa o testez pe termen lung pentru concediu. Imi propun sa ii pregatesc pentru concediu 7 feluri de mancare pe 7 zile (doar pentru pranz pentru ca ne descurcam cu micul dejun si cina). De aceasta data voi testa si sterilizarea mancarii care contine carne. Am sa incerc acasa (sa stiu la ce sa ma astept) si va dau de stire ce a iesit.

Pe pagina de facebook a blogului incerc sa vin cu informatii complementare legate de diversificare, pe care le veti gasi in albumul „Diversificarea” sub forma unor scheme foto: varsta la care se introduc alimentele, modul lor de preparare, nutrientii pe care ii contine fiecare aliment, etc. Mentionez, inca o data, ca schemele sunt facute in functie de informatiile acumulate. Gasiti mai multe retete pe blog, la sectiunea „Bebe creste” – „Diversificarea” – „Retete si meniuri pentru bebe”.

Imi propun sa va impartasesc in fiecare saptamana ce alimente am introdus si cum a reactionat fetita mea la fiecare dintre ele. Pentru a nu pierde calatoria noastra printre alimente, va invit sa va abonati la newsletter-ul blogului sau sa dati un like paginii de facebook.

Citeste si despre ultimele saptamani de diversificare:

10 Comments on Retete si meniuri in a 23-a saptamana de diversificare

• Legumele le pasez cu furculita si le amestec cu carnea taiata in bucatele mici. Le pun in borcane cu filet, le inchid bine si le pun intr-o oala cu apa. Apa trebuie sa ajunga pana aproape de gura borcanelor.
      Intre borcane pun prosoape ca sa nu se loveasca intre ele. Si deasupra le acopar cu un prosop gros.
      Le las sa fiarba la foc mic cam 45-50min. Daca apa scade, completez cu apa fierbinte.

1. Maine plecam si noi spre Bucuresti si vreau sa ii fac mancarea eu, nu sunt adepta borcanelelor din comert. Cum le pregatesc sa tina? Bebe 9 luni
    Multumim. Sunteti de mare ajutor, cu retete si informatii 🙂

• Multumesc pt aprecieri.
      Pana maine ar trebui sa tina mancarea fara sterilizare pentru ca nu e foarte cald afara. Mai jos ti-am dat un copy paste la un comentariu care l-am scris mai devreme legat de sterilizare.

Apoi, le scot din oala, le acopar cu prosopul gros si le las sa se raceasca treptat pana dimineata.

2. Buna ziua semințele de cânepă susan china ..etc , nucile, migdalele , cât timp se hidrateaza si daca se hidrateaza inainte sau dupa ce au fost rasnite.as vrea sa ii ofer baietelului meu de 7 luni. Stafidelel goji cate ore se hidrateaza. Multumesc

• Le poti hidrata si direct rasnite, si intregi. Totusi, iti recomand sa le mai amani sau sa le introduci cu multa precautie avand in vedere ca sunt considerate puternic alergene. Iti scriu mai jos timpii aproximativi de hidratare pe nucile/semintele intregi:
      *semintele de canepa nu se hidrateaza
      *semintele de chia – 2 ore
      *semintele de susan – 8 ore
      *caju – 1-2 ore
      *migdale – 8 ore
      *nuci – 4 ore
      *fructe uscate – 1-2 ore in general

• Eu nu sunt nici pediatru şi nici nutriţionist ca să-ţi pot da un sfat de profesionist. Eu pot să-ţi spun ceea ce ştiu. Sparanghelul poate favoriza balonarea şi se recomandă să fie oferit după ce stomacul copilului este obişnuit cu solidele. Decizia introducerii lui 7 luni îţi aparţine. 🙂