Diversificare 9 luni

Alimente introduse saptamana aceasta: somonul.

Saptamana aceasta a fost foarte dificila pentru ca Antonia a fost bolnava. A fost prima ei boala si sfarsitul de saptamana a fost crunt atat pentru ea, cat si pentru noi. A facut o gastroenterita urmata de o raceala.

Luni, 7 martie

Mic dejun: Mar si banana. A mai mancat un fruct la cresa.

Pranz: Quinoa cu sfecla rosie si conopida.

Cina: Prajitura norvegiana.

Marti, 8 martie

Mic dejun: Smoothie de afine cu banana.

Pranz: Ficat cu cartof dulce si dovlecel.

Cina: Bulgur fiert in lapte de capra cu scortisoara, mesquite si pudra de roscove. Tare i-a placut!

Miercuri, 9 martie

Mic dejun: Fulgi de ovaz cu mar, para si scortisoara.

Pranz: Somon cu cartof alb si conopida – meniu de cresa (cam neinspirata combinatie as spune, dar a mancat bine). Astazi nu am reusit sa o iau inainte de masa de pranz pentru ca am fost prinsa intr-o intalnire legata de munca, fapt pentru care a mancat la cresa. Regretul meu este ca nu cunosc sursa de provenienta a somonului, aspect care il consider important.

Cina: Iaurt cu seminte de chia.

file-proaspat-de-somon

Joi,  10 martie – astazi a fost ziua recordurilor de tot soiul

Mic dejun: Para cu banana + o banana ca supliment pentru ca dadea semne clare ca nu e satula. Greseala mea a fost ca la cresa nu le-am spus (ca in fiecare dimineata) ca a mancat acasa. A mai devorat o para si o banana la cresa. Interesant este faptul ca meniurile s-au potrivit :).

Pranz: Pui cu broccoli , dovlecel, morcov, rosie, ceapa,cimbru, patrunjel verde si turmenic.

Cina: Panna cotta cu mango.

Noaptea pe la 12:00 am gasit-o intr-o balta de voma (fara exagerare). Dupa ce a varsat tot ce avea in stomac am ajuns la urgente.

Vineri, 11 martie

Mic dejun: Banana.

Pranz: Quinoa cu morcov, pastarnac, radacina de patrunjel si dovlecel. A luat vreo 5-6 lingurite si atat.

Cina: Cartof dulce facut la abur. A mancat cam jumatate de portie, dar l-a varsat seara si din nou am ajuns la urgenta pentru ca avea si febra.

Sambata, 12 martie

Mic dejun: Banana.

Pranz: I-am pregatit cartof dulce cu quinoa, dar nu a vrut. A luat vreo 7-8 lingurite de cartof dulce.

Cina: Planuiam sa ii dau banana cu mei, insa era extrem de apatica si i-am propus doar banana. Nu a vrut-o!

Duminica, 13 martie

Mic dejun: Lapte pentru ca nu a vrut altceva.

Pranz: Lapte pentru ca nu a vrut altceva.

Cina: Piure de cartof dulce cu lapte de cocos si orez. A mancat putin, dar a mancat!

Concluzii:

• Este groaznic sa iti fie copilul bolnav. Nu vreau sa ma gandesc prin ce trec mamele care au copii cu boli grave. Legat de saptamana aceasta sunt anumite lucruri care as vrea sa le lamuresc ca sa nu las loc de interpretari :).
  • Prea multa mancare joi – acesta a fost primul meu gand cand am vazut ca Antonia vomita. Practic, au fost 4 mese solide. M-am invinovatit ca nu am stiut sa imi deschid gura la cresa ca sa nu i se dea inca o masa de fructe. Dupa ce m-am consultat cu oameni mai informati decat mine, am aflat ca OMS „autorizeaza” 3-4 mese pe zi intre 9-11 luni in functie de nevoile copilului. Deci Antonia a mancat pentru ca i-a fost foame. Altfel nu deschide gura sub nici o forma.
  • Prea multa banana/ cartof dulce/banana seara?  – am incercat sa ii dau alimente blande cu stomacul si alimente care le mananca cu placere. Cu toate acestea, nu am avut prea mult succes.
  • De cand am inceput diversificarea nu mi s-a intamplat sa nu manance zile la rand. Este de inteles de ce nu a mancat, dar era greu sa ii pregatesc sau sa ma apropii de ea cu mancarea si sa se impinga de parca as fi vrut sa o torturez. Se pare ca acum, cand bolile au trecut, revenim la obiceiurile vechi si mancacioase :).

Pe pagina de facebook a blogului incerc sa vin cu informatii complementare legate de diversificare, pe care le veti gasi in albumul „Diversificarea” sub forma unor scheme foto: varsta la care se introduc alimentele, modul lor de preparare, nutrientii pe care ii contine fiecare aliment, etc. Mentionez, inca o data, ca schemele sunt facute in functie de informatiile acumulate. Gasiti mai multe retete pe blog, la sectiunea „Bebe creste” – „Diversificarea” – „Retete si meniuri pentru bebe”.

Imi propun sa va impartasesc in fiecare saptamana ce alimente am introdus si cum a reactionat fetita mea la fiecare dintre ele. Pentru a nu pierde calatoria noastra printre alimente, va invit sa va abonati la newsletter-ul blogului sau sa dati un like paginii de facebook.

Citeste si despre ultimele saptamani de diversificare: