Probabil ați văzut deja pe internet variante de quinoa bowl, acele salate cu quinoa combinată cu diferite ingrediente. Sunt mâncăruri sănătoase, pline de proteine, ușor de făcut, gustoase și versatile. Puteți să vă pregătiți un quinoa bowl adaptat preferințelor voastre. Eu am ales să combin quinoa cu năut copt, feta, ceapă eșalotă (preferata mea), roșii cherry și castraveți.

Câteva informații despre ingredientele principale: 

Quinoa este bogată în proteine vegetale. Ea conține o cantitate importantă de lizină, un aminoacid care ajută la creșterea și refacerea țesuturilor. Este bogată în fibre și nutrienți. În magazine o găsiți sub 3 forme: albă, roșie și neagră. Din câte am înteles, cea albă este cea mai neutră din punct de vedere gustativ. 

Năutul este o leguminoasă bogată în proteine vegetale, fibre, acid folic și minerale.

 

Ingrediente:

Pentru o porție

  • 3 linguri quinoa
  • 1 conservă năut
  • 1 lingură ulei de măsline
  • boia afumată
  • sare
  • aprox. 40-50g feta
  • 1 ceapă eșalotă (o puteți înlocui cu alt tip de ceapă)
  • roșii cherry
  • castraveți

 

Mod de preparare: 

 

Pasul 1

Întâi, m-am ocupat de năut. Am scurs apa din conservă și am spălat năutul. Înainte de a-l coace, năutul trebuie uscat. L-am transferat într-o tavă întinsă, tapetată cu proasoape de hârtie. I-am îndepărtat tecile (eu prefer să înlătur învelișul boabelor de năut), l-am șters bine și l-am transferat într-un bol. 

Peste boabele de năut uscate, am pus o lingură de ulei de măsline, sare și boia afumată. Am transferat năutul într-o tavă întinsă, tapetată cu hârtie de copt. Am încins cuptorul la 200° Celsius și am copt năutul timp de 30-35 de minute. 

Să știți că năutul copt este ușor crocant și merge foarte bine și servit ca gustare ori atunci când aveți chef să rontăiți ceva. 

Pasul 2

În acest timp, am fiert quinoa. Este important ca boabele de quinoa să fie bine spălate înainte de a fi fierte, deoarece conțin saponine, un strat protector care le poate da un gust amar. Quinoa se hidratează timp de 2 ore și apoi se fierbe (proporția de 1:2) până absoarbe apa și se umflă boabele (se desfac). Fierbe în aproximativ 15-20 de minute.

De această dată, eu nu am hidratat quinoa. Din informațiile pe care eu le am, se recomandă hidratarea cerealelor și a pseudocerealelor pentru eliminarea acidului fitic și pentru o digestie mai ușoară.

 

Pasul 3

Când ingredientele principale, quinoa și năutul, au fost gătite, le-am amestecat și am adăugat restul ingredientelor. De asemenea, am adăugat condimente, sare și piper. Am evitat să mai adaug ulei de măsline pentru a nu crește numărul de calorii.  

Prânzul meu a fost sănătos, sățios și delicios. Vă îndemn să încercați această rețetă. S-ar putea să descoperiți o combinație de ingrediente pe placul vostru. 

 

 
Alte salate gustoase: 

 

 

Dacă găsiţi pe blog articole interesante de citit, nu le ţineţi doar pentru voi :), daţi like paginii de Facebook şi/sau abonaţi-vă la newsletter-ul blogului pentru a nu pierde ultimele articole. Încerc să fiu prezentă şi pe Pinterest şi Instagram.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *