mancarea bebelusului in calatorie

Saptamana aceasta am petrecut-o in Grecia, pe insula Kos. V-am povestit acum cateva saptamani cum m-am pregatit cu mancarea fetitei pentru concediu. Gasiti aici toate detaliile. Acum sa trecem de la partea teoretica la cea practica :).

Alimente introduse saptamana aceasta: pepenele rosu si merisoarele.

Luni, 13 iunie

Mic dejun: 2 mere cu mesquite, seminte de canepa si seminte de floarea soarelui. Cred ca i-a priit aerul de mare pentru ca merele nu i-au ajuns. Spre dezamagirea mea, bufetul de la micul dejun nu era foarte bogat in fructe. In schimb ne-am putut aproviziona cu fructe la masa de pranz. Cum ziceam, a trebuit sa suplimentez merele. I-am dat o felie de piersica din compot, insa continea zahar. I-am dat si o bucata de pepene galben, dar a facut gag-uri peste gag-uri. Asa am ajuns sa incercam pepenele rosu. Un succes!

Pranz: Ficat cu cartof dulce, conopida, usturoi, cimbru si ulei de masline.

Cina: Supa crema de sfecla. Smantana am adaugat-o doar in momentul servirii.

Marti, 14 iunie

Mic dejun: 2 pere cu seminte de chia si seminte de in + 1 banana.

Pranz: Quinoa cu broccoli, cartof dulce, oregano si ulei de masline.

Cina: Fulgi de ovaz inmuiati in lapte de capra cu vanilie si piure de mar cu mango. In articolul cu si despre mancarea copilului in concediu v-am povestit ca am cumparat 4 borcanase cu piureuri de fructe bio sa le am just in case.

Miercuri, 15 iunie

Mic dejun: 1 nectarina + o jumatate de papaya + cateva bucati de pepene rosu.

Pranz: Peste alb cu fasole verde, dovlecel, usturoi, busuioc si ulei de masline.

Gustare: Iaurt.

Cina: Supa crema de dovleac, cartof alb, ceapa, usturoi, nucsoara si chimei. Esec total! Si tocmai atunci n-am gasit nici macar cartofi natur la bufetul de la cina. Erau doar cartofi piure, insa banuiam ca sunt cartofi instant, la cutie. Am intrebat managerul si mi-a confirmat banuielile fiind jenat de situatie. Mi-a zis ca amanuntul acesta trebuie pus la punct, ca pot sa le cer in fiecare zi legume la abur pentru fetita. Am apreciat amabilitatea, insa eram pregatita cu toate cele de acasa. Pana la urma, Antonia a mancat 2 banane si un iaurt.

Joi, 16 iunie

Mic dejun: Caise si papaya.

Gustare: Iaurt.

Pranz: Supa crema de linte.

Gustare: Banana.

Cina: Fulgi de ovaz inmuiati in lapte de capra cu vanilie, stafide si merisoare.

Vineri, 17 iunie

Mic dejun: Mar si para cu mesquite si seminte (chia, canepa, in si floarea soarelui). Un fel de deliciu cu mere.

Pranz: Somon cu sparanghel, dovlecel, unt si marar.

Gustare: Banana.

Cina: Legume la abur (cartof dulce, conopida si broccoli) cu busuioc, oregano si unt.

Sambata, 18 iunie

Mic dejun: Cirese si banane.

Pranz: Carne de vita cu conopida, dovlecel, ceapa, cimbru si ulei de masline.

Gustare: O jumatate de iaurt.

Cina: Fulgi de ovaz inmuiati in lapte de capra cu stafide, vanilie si piure de mar cu afine + o jumatate de banana.

Duminica, 19 iunie – zi petrecuta pe drumuri (ne-am intors acasa)

Mic dejun: Nectarina si banana.

Gustare: Banana.

Pranz: In avion i-am propus supa crema de mazare cu sparanghel. Nu a vrut sa manance nimic.

Cina (acasa): Budinca de gris cu nuca de cocos si piure de mar cu mango.

Sunt impacata cu alegerea facuta. Ma bucur ca am ales sa ii pregatesc mancarea de acasa si sa o sterilizez. Au fost mici refuzuri, insa totul a decurs conform planului :). Pe de alta parte, niciodata nu scap de ce mi frica. Cel mai teama imi era sa nu se imbolnaveasca la mare … si s-a intamplat! Joi seara a inceput sa faca febra 39+, deci era clar ca nu sunt dintii de vina. Nu puteam sa stau si sa astept asa ca am hotarat ca a doua zi sa mergem la medic. Cum medicii sunt de multe feluri, am incercat sa dau de un pediatru competent, care sa nu „umfle” doar nota si atat. Am apelat la o e-prietena draga mie care locuieste in Grecia, ea a apelat la o prietena de-a ei din Kos si uite asa am ajuns la pediatru. Diagnostic: viroza si rosu in gat, adica boli normale, usoare, care nu s-au soldat cu maraieli excesive, deci ne-am vazut linistiti de ultimele zile de concediu.

Pe pagina de facebook a blogului incerc sa vin cu informatii complementare legate de diversificare, pe care le veti gasi in albumul „Diversificarea” sub forma unor scheme foto: varsta la care se introduc alimentele, modul lor de preparare, nutrientii pe care ii contine fiecare aliment, etc. Mentionez, inca o data, ca schemele sunt facute in functie de informatiile acumulate. Gasiti mai multe retete pe blog, la sectiunea „Bebe creste” – „Diversificarea” – „Retete si meniuri pentru bebe”.

Imi propun sa va impartasesc in fiecare saptamana ce alimente am introdus si cum a reactionat fetita mea la fiecare dintre ele. Pentru a nu pierde calatoria noastra printre alimente, va invit sa va abonati la newsletter-ul blogului sau sa dati un like paginii de facebook.

Citeste si despre ultimele saptamani de diversificare:

5 Comments on Retete si meniuri in calatorie (12 luni si 3 saptamani)

1. Bună Flavia! Am văzut că la micul dejun îi dai diferite seminte ( in , cânepa, etc.) cu fructe. Voiam să știu dacă le rasnesti înainte. Le pui peste piureul de fructe? A mea mănâncă bucățele, a refuzat întotdeauna piureurile, deci nu prea stiu cum să-i introduc semințele.

• Salut!

Da, semintele le rasnesc (mai putin cele de canepa) pentru o mai buna asimilare. Nici fetita mea nu mai mananca piureuri. Le adaug rasnite peste fructe sau le amestesc cu merele razalite (reteta: deliciu cu mere). Semintele i le mai poti da in smoothie-uri. Cand ii fac smoothie-uri le bea direct din pahar pt ca nu vrea cu paiul

2. Buna,in primul rand felicitari pentru blog si multumim pentru idei ,retete,etc.
    Voiam sa te intreb la reteta ” Ficat cu cartof dulce, conopida, usturoi, cimbru si ulei de masline” cum ai facut legumele?la aburi si apoi pasate,fierte ?Sau i le-ai dat bucatele.De asemenea si la reteta „Quinoa cu broccoli, cartof dulce, oregano si ulei de masline”.Gasesc undeva pe blog retetele respective?
    Multumesc frumos!

• Multumesc pentru aprecieri! Ma bucur ca iti sunt utile postarile de pe blog :).

Legumele le gatesc cel mai des la abur sau le sotez in apa cu unt. In acest caz, toate au fost gatite la abur. Nu pasez deloc legumele pt ca fetita mea le mananca bucati. Incerc sa le gatesc incat sa fie ferme atunci cand puse in borcane la sterilizat incat sa nu se faca terci.

Reteta cu quinoa o gasesti pe blog (de pe vremea cand inca manca pasat), insa majoritatea nu sunt. Am considerat ca sunt foarte simple si ar fi interes pentru ele. Daca vrei sa stii cum fac o reteta anume ma poti intreba linistita (in comentariu, printr-un mesaj privat sau e-mail).
      Sa revin la reteta de quinoa, quinoa o spal, o las 2h la hidratat si apoi o fierb. Cartoful dulce si broccoliul le gatesc la abur. In quinoa (fiarta si scursa de surplusul de apa) adaug oregano uscat sau proaspat si ulei de masline. Apoi, o amestec cu legumele gatite.

• Multumesc pentru promptitudinea raspunsului!Cu siguranta voi citi in continuare blogul tau.Putem sa invatam multe!Sa ai o zi usoara!