În ultima noastră zi la Paris, ne-am propus să urcăm în Turnul Eiffel și să ajungem la Aquarium, ambele obiective fiind în aceeași zonă, dar și să ne plimbăm pe străzile Parisului, fără să avem vreo destinație anume. În articolul precedent, v-am povestit ce am făcut în primele 2 zile în Paris. De asemenea, găsiți pe blog și experiența noastră la Disneyland, prima parte a vacanței noastre. Mai jos, vă las articolele și frânturile video pe care le găsiți pe Instagram legate de vacanța noastră:

Paris – ziua 3

La ora 11:30 eram programați să urcăm în Turnul Eiffel. Noi am optat pentru bilete cu acces la lift, cu posibilitatea de a urca până în vârful turnului, până la 276m. Biletele le-am luat de pe site-ul oficial al Turnului Eiffel, de acasă, cu câteva zile înainte de a pleca în Franța. Pe bilete am plătit 63,7€ (28,3€/adult și 7,10€ pentru Antonia). Ziua de 3 iunie a fost singura în care am găsit bilete (cu acces la lift, până în vârful turnului) și, ajunși acolo, am înțeles, încă o dată, de ce achiziționarea biletelor online este cea mai bună idee. Față de zilele precedente, în a 3-a noastră zi la Paris era zi de weekend (sâmbăta) și aglomerația era mult mai mare. Chiar dacă am achiziționat biletele online, am avut de așteptat la coadă vreo 20-30 de minute până ne-a preluat liftul. Am și întârziat vreo 5-10 minute (biletele se cumpără cu programare la o anumită oră), dar, din fericire pentru noi, nu a fost o problemă. Se așteaptă la coadă și la coborâre, dar eram deja cu antrenamentul făcut pentru așteptarea la cozi.

Bineînțeles, așa cum îmi aminteam, vederea din vârful turnului este impresionantă. Timpul pe care îl puteți petrece în turn nu este limitat (din ceeea ce știu). Noi nu am stat foarte mult pentru că era deja trecut de ora prânzului și foamea începea să își intre în drepturi.

Pentru prânzul din a 3-a zi, am plănuit un picnic la Champs de Mars, considerat cel mai mare spațiu verde al Parisului, care se întinde de la Turnul Eiffel până la École Militaire. Nu a fost un picnic în toată regula, ci mai degrabă, unul improvizat. N-am avut baghetă franțuzească, nici pătură pe care să ne întindem bunătățile. Ne-am luat pizza la pachet și ne-am așezat pe gecile din dotare. Pentru Antonia, acest picnic a rămas unul dintre lucrurile preferate pe care le-am făcut în această vacanță.

Și-a luat cu ea ustensile pentru desenat, turnul fiind „vedeta” principală 🙂

Dacă sperați să aveți o vedere frontală asupra turnului, veți fi dezamăgiți, pentru că fâșia de parc din fața turnului nu este deshisă publicului. Comparând cu prima vizită la Paris, în urmă cu 10 ani, Champs de Mars mi s-a părut mult mai prăfuit și mai prost întreținut.

De la Champs de Mars am luat-o spre Trocadero pentru a ajunge la Aquarium. Pentru Aquarium, am plătit 72€ pe bilete pentru toți 3 și le-am luat direct de la intrare, fără să așteptăm la coadă. Dacă vreți să ajungeți la Aquarium, e posibil să vi se pare ciudată intrarea. Treceți prin terasa unui restaurant japonez până să ajungeți la intrare. Pe site-ul obiectivului, aflăm că găzduiesc în total 13.000 de specii de pești și nevertebrate, dintre care 38 de rechini mari, 700 de colonii de corali și 2500 de meduze, având cel mai mare Medusarium din Europa. Vă dați seama că nu am stat să număr ce au ori ce n-au, dar știu sigur că nu am văzut 38 de rechini. Experiența a fost un succes pentru toți 3. Am fost fascinată de meduze (toți 3 am fost) și abia aștept să editez videoul în care ele sunt în prim plan. 🙂 Îl veți găsi pe profilul meu de Instagram.

După ce am vizitat Aquarium-ul, am mai hoinărit puțin pe străzile din împrejurimi în căutarea unui loc în care să luăm cina. Până la urmă, am ales un restaurant japonez.

După cină, am văzut apusul la poalele turnului Eiffel și am așteptat să se înnopteze pentru a-l vedea luminat.

Unde mi-aș mai fi dorit să ajungem

Parisul este foarte ofertant din punct de vedere turistic. În timpul destul de scurt pe care l-am avut, nu era realist să ne propunem să bifăm o sumedenie de obiective. Nu am vrut nici să punem presiune pe noi, cu atât mai puțin pe Antonia. Regret, în special pentru ea, că nu am ajuns la Cité des Sciences et de l’Industrie, mai exact la Cité des Enfants. În rest, am bifat cam tot ce ne-am propus.

Concluzii

Sunt câteva concluzii pe care îmi doresc să le împărtășesc cu voi care s-ar putea să vă fie utile dacă plănuiți o vizită la Disneyland și/sau la Paris:

• Personal, nouă ni s-a părut Parisul mai murdar și mai prăfuit decât l-am văzut în urmă cu 10 ani.
  • Aerul boem și romantic al Parisului este știrbit (în mod serios) de zecile de oameni care vând suveniruri franțuzești/pariziene aduse din țări sărace și îndepărtate, pe cearceaf, fix în fața turnului ori a altor obiective de foarte mare interes. Acești vânzători ambulanți par a avea o înțelegere tacită cu poliția și cu armata, pentru că oamenii legii trec pe lângă ei în mod absolut firesc, ca și cum prezența lor pe stradă ar fi obișnuită (și legală). Același lucru este valabil și pentru conaționalii noștri specializați în alba-neagra. Prezența lor pare a fi una obișnuită. Mă așteptam ca oamenii să se mai deștepte și să evite astfel de păcăleli, însă am constatat că numărul „furnizorilor” de astfel de jocuri este mai mare decât în urmă cu 10 ani. Înțeleg că există cerere, probabil și profitabilitate.
  • Se fură! La metrou veți auzi mesaje repetate legate de pickpockets, adică de hoții de buzunare. Ei sunt peste tot … și când spun asta, vreau să vă gândiți că sunt capabili să plătească bilete la obiective importante pentru a vă sustrage bunuri în momentele în care voi vă relaxați în interiorul unui obiectiv. Am asistat la 2 tentative de furt în metrou, la o planificare de furt (era prea evidentă) în interiorul catedralei Sacré-Coeur și am fost abordați de un român de-al nostru prin metoda „Nu-mi merge telefonul și am nevoie să sun pe cineva urgent”.
  • Nu vreau să mai aud pe nimeni că spune că x țară sau oraș e plin de oameni de culoare, arabi și mai știu eu care nații. Acesta e mai degrabă un gând decât o concluzie. Înainte de a verbaliza astfel de gânduri, vă îndemn să răsfoiți puțin istoria pentru a înțelege care țări le-au colonizat pe care. Veți găsi explicația de ce anumite țări au minorități înseamnate de oameni de culoare ori de arabi.
  • Toate situațiile pe care le-am văzut sau le-am experimentat au fost lecții pe care, cu sau fără voia noastră, le-am putut „preda” Antoniei (de ce suntem mai în siguranță la Cluj decât la Paris, de ce oamenii fură, diferențele culturale, bună calitate vs. slabă calitate, etc.)
  • Parisul rămâne un oraș frumos, încărcat de istorie, cu o arhitectură minunată, de pus pe lista de orașe must-see în viața asta.
  • Ne-am încheiat vacanța cu un gând de recunoștință pentru locul în care suntem acum. Să te simți în siguranță din toate punctele de vedere cred că nu este puțin lucru.

Costurile totale ale vacanței noastre la Disneyland + în Paris

Așa cum v-am promis de la începutul acestei serii de articole, împărtășesc cu voi costurile vacanței noastre tocmai pentru că știu cât de important este bugetul în planificarea unei vacanțe. Dacă nu ați citit toate articolele, precizez că am fost 3 oameni (2 adulți + un copil), am avut 6 nopți de cazare, 2 zile petrecute la Disneyland și 3 zile pline în care am hoinărit prin Paris.

• Avion Cluj-Beauvais și retur = 430€
  • Transport – transfer aeroport, Paris + împrejurimi = 225€
  • Cazare (apartament în regim hotelier) 6 nopți = 789€
  • Bilete Disneyland = 486€
  • Tootbus + croaziera pe Sena = 125€
  • Obiective turistice (Paris) = 136€
  • Mâncare = 520€
  • Toaletă = 8€
  • Suveniruri = 55€ (nu am inclus aici ce a ales Antonia să-și cumpere, pentru că bugetul ei a fost separat, din pușculiță)

Total = 2.774€*

*Cu o marjă de 50€, pentru că e posibil să fi omis ceva mărunțis. Oricum, eu zic că ne-am descurcat onorabil. 🙂

Aici închei seria de articole despre ultima noastră vacanță. Sper ca detaliile pe care vi le-am oferit să vă fie de folos.

Dacă găsiţi pe blog articole interesante de citit, nu le ţineţi doar pentru voi :), daţi like paginii de Facebook şi/sau abonaţi-vă la newsletter-ul blogului pentru a nu pierde ultimele articole. Încerc să fiu prezentă şi pe Pinterest şi Instagram.