Anul acesta am fost foarte întârziați cu vacanța. Mai exact, organizarea vacanței a depins de câțiva factori care ne-au cam ținut pe loc, fără să avem posibilitatea să ne planificăm concediul din timp. V-am cerut recomandări de destinații (le găsiți centralizate aici, în articolul „Destinații de vacanță – recomandări primite de la voi”) pentru a fi cu temele făcute.

Inițial, am stabilit că anul acesta vom merge în Grecia, Zakynthos fiind în topul preferințelor. Nu am mai găsit oferte de bun simț, cu un raport rezonabil calitate-preț. Apoi, ne-am orientat către Creta. A fost aceeași poveste. În cele din urmă, am stabilit că decât să ne compromitem concediul, mai bine mergem la sigur … atât cât se poate. Pentru noi, Turcia reprezintă siguranță și vă explic, mai jos, de ce. Am fost în Turcia de 3 ori, la același hotel, dar anul acesta am zis că încercăm o altă locație, tot în Side. Mai jos, am să fac o paralelă, cum am văzut, simțit noi lucrurile, între Kamelya Collection (Hotel Selin – hotelul la care am fost cazați), locul în care am fost de 3 ori până acum (am povestit despre el aici și am pus mai multe imagini pe profilul meu de Instagram, în highlights) și Crystal Palace Luxury Resort & Spa, hotel la care am fost anul acesta. Le voi lua pe rând. 🙂

Turcia (ca și destinație)

Din punctul meu de vedere, Turcia este destinația ideală pentru familiile cu copii (mici) și nu numai, atunci când vrei ca toată lumea să fie împăcată și să intri într-o stare totală de farniente (aici includ și timpul 0 de așteptare la restaurant). Bineînțeles, punctul meu de vedere este subiectiv tocmai pentru că nu tuturor ni se potrivește aceeași măsură.

Noi avem o singură vacanță pe timp de vară și, de cele mai multe ori, ne prinde obosiți și dornici să ne încărcăm bateriile. Noi suntem dornici de odihnă și lenevit, iar Antonia e nerăbdătoare să se bălăcească și să se lanseze (împreună cu noi) în construirea castelelor de nisip. Turcia ne cam împacă pe toți (a făcut-o până acum).

Criteriile în funcție de care ne alegem vacanța

Pentru a fi mai specifică și să vă dau ceva mai mult context, las aici și criteriile (cele mai importante) pe care ne dorim să le bifăm în vacanță. Bineînțeles, unele dintre ele sunt relative.

• apă caldă și intrare lină în apă – Marea Neagră, de exemplu, nu ni se potrivește. Puteți să ne spuneți familia Zgribulici. 🙂
  • nisip fin – castelele sunt obligatorii, dar și confortul
  • servicii de bun simț
  • un raport bun calitate-preț
  • o cameră decentă, cu vedere la mare pe cât posibil, cât mai aproape de malul mării

Pentru acest an, aș mai adăuga că destinația aleasă a trebuit să fie la un zbor distanță, deplasarea cu mașina personală nefiind posibilă.

Dacă pentru Grecia nu am mai găsit nimic care să întrunească mare parte din criteriile noastre, pentru Turcia am luat cam ce a mai rămas în bugetul pe care ni l-am stabilit, 2.500 euro. Pentru Grecia am fost dispuși să extindem bugetul, dar când am tras linie, nu ieșeam în prea mare câștig cu ofertele primite. Ne-am întors la varianta Turcia și ne-am văzut de drum. Drumul a dus la Crystal Palace Luxury Resort & Spa.

Locația – Kamelya Collection (Hotel Selin) vs. Crystal Palace Luxury Resort & Spa

Un lucru important de menționat este faptul că nu ne plac hotelurile foarte mari și aglomerate, așa că n-o să ne vedeți alegând locații cu nșpe tobogane, mari cât Casa Poporului, unde faci 10 minute până la micul dejun.

Crystal Palace Luxury Resort & Spa are 3 corpuri, unul care găzduiește recepția, cafenelele, lobby-ul, barurile și restaurantele și 2 destinate cazărilor. Kamelya Collection se extinde pe o suprafață mult mai mare, având 3 hoteluri + un mini aquapark, dar în niciun an nu am simțit aglomerația. Noi am stat la Hotel Selin. Ambele locații sunt situate pe plajă.

La o primă vedere, impresie pe care mi-am păstrat-o până la plecare, Crystal Palace Luxury Resort & Spa este mai înghesuit decât Selin, în special în zona piscinelor. Apoi, majoritatea camerelor au vedere parțială la mare sau deloc, pe când la Selin majoritatea camerelor au vedere la mare ori vedere parțială la mare, noi optând pentru prima variantă de fiecare dată. La Crystal Palace Luxury Resort & Spa ne-am mulțumit cu ce am primit, cu vedere parțială la mare + la strada care trecea pe lângă hotel, deloc aglomerată. Aș mai menționa aici că Hotel Selin dispune și de bungalow-uri la un pas de plajă, care se pot închiria.

Dacă ar fi să mă rezum la spațiile exterioare, Kamelya Collection câștigă detașat. Spațiile verzi sunt mai multe și mult mai bine întreținute. De fapt, spațiile exterioare în general, nu doar cele verzi, arată mai bine și sunt mai bine întreținute. În plus, are o faleză proprie unde îți este mai mare dragul să te plimbi seara ori la prima oră a dimineții.

La capitolul locație, plusul meu merge, fără ezitare, către Kamelya Collection.

Camera

La Crystal Palace Luxury Resort & Spa am primit o cameră foarte spațioasă în care, surpriză (plăcută), am avut parchet pe jos în loc de mochetă. Oamenii alergici la acarieni mă înțeleg. 🙂 Minusul camerei a fost reprezentat de spațiile de depozitare inexistente din baie (da, eu am piticii mei pe creier cu organizarea lucrurilor chiar și în vacanță). La Selin, camerele sunt spațioase, paturile confortabile, baia are spații multe de depozitare și camera mai puține. Totuși, aș fi preferat camera de la Selin cu priveliștea din anii trecuți. Dacă ar fi să mă rezum strict la cameră, fără priveliște, plusul merge către Crystal Palace Luxury Resort & Spa.

Ar mai fi balconul. Dacă sunteți în căutarea unui balcon în care să aveți ceva mai multă intimitate, atunci câștigă detașat camera de la Selin.

Cameră Crystal Palace Luxury Resort & Spa

Mâncarea

Acum, Kamelya Collection dispune de 6 restaurante à la carte (se plătește o taxă suplimentară de 5 euro/persoană și accesul se realizează pe baza unei rezervări făcute în prealabil) + restaurantul principal: Azteca – restaurant mexican, La Perla – restaurant italian, China Town – restaurant chinezesc, Ma Belle – restaurant franțuzesc, Turkuaz – restaurant turcesc și Yengeç – restaurant cu specific pescăresc. La „La Perla” se poate servi prânzul, având funcția de beach/pool restaurant pe timpul zilei. Merită precizat că toate restaurantele à la carte sunt situate în exterior și decorate tematic (cu destul de mult bun gust, aș adăuga). Noi am încercat aici restaurantul italian și pe cel mexican.

Crystal Palace Luxury Resort & Spa are 5 restaurante à la carte + restaurantul principal (Lalezar): El Torito – restaurant mexican, La Murano – restaurant italian, Bonsai – restaurant chinezesc, Tuğra Ottoman – restaurant turcesc și Caretta Seafood – restaurant cu specific pescăresc. Aici nu se plătește la restaurantele à la carte, însă ai dreptul la o singură rezervare/sejur, lucru care mi se pare destul de aiurea. Noi am rezervat la restaurantul italian, să putem face o comparație cu cel de la Kamelya Collection. Am tras un băț scurt rău de tot. Preparatele nici nu semănau măcar cu cele italiene. Apoi, la Crystal Palace Luxury Resort & Spa restaurantele sunt toate situate în interior, cel principal având o terasă generoasă.

La capitolul restaurante à la carte, Kamelya Collection câștigă detașat din toate punctele de vedere: gust, personal, decor, locație, ambiață.

În ceea ce privește restaurantele principale, balanța este destul de echilibrată. Selin are 2 plusuri la nivel de decor + amenajarea locului de masă pentru copii și Crystal Palace Luxury Resort & Spa are și el 3 plusuri pentru personalul din restaurantul principal + zona în care este prezentată mâncarea (mai aerisită decât la Selin) + are o zonă în care pot lua masa doar oamenii cu vârsta peste 16 ani.

La nivel de băuturi, situațiile sunt comparabile. Niciuna dintre locații nu excelează din acest punct de vedere. Chiar și la ultra all inclusive, băuturile internaționale sunt foarte limitate și cocktailurile sunt fără gust ori groaznic de dulci.

Aș mai vrea să adaug că, în 2021, am simțit că la Selin mâncarea este mai puțin variată decât în anii anteriori, dar am pus-o pe seama pandemiei și a incendiilor din acea perioadă (personal puțin, afectat de aceste crize, etc.).

Curățenia

Aici aș zice că e okeish în ambele locuri, asta dacă aș face o medie a celor 3 sejururi de la Selin. Anul trecut, la Selin, curățenia a fost sub ceea ce am găsit în anii anteriori, dar spațiile exterioare au fost mai bine întreținute decât la hotelul la care am fost în acest an, așa cum am precizat mai sus. La Crystal Palace Luxury Resort & Spa marele avantaj este parchetul din cameră și recunosc că nu am găsit nici urmă de praf pe vreo ramă (nu stau să caut, dar se întâmplă să mai pun mâna). Apoi, în restul sejurului, aș spune că curățenia a fost întreținută superficial. Nimic la superlativ și nimic de speriat.

Entertainment

Acest capitol nu-l pot evalua în mod foarte obiectiv, pentru că nu ne focusăm prea mult pe partea asta de entertainment în vacanțe, dar vă spun câte ceva din ceea ce am observat.

La Selin, în cadrul resortului mai exact, există o întreagă zonă destinată activităților pentru copii și entertainmentului, inclusiv un amfiteatru în care se desfășoară, în fiecare seară, câte un eveniment.

La Crystal Palace Luxury Resort & Spa zona de entertainment pentru adulți și copii este mult mai mică. Zona destinată exclusiv copiilor asigura activități pentru copii de dimineața până seara. Există și aici un amfiteatru pentru spectacole care mi-a plăcut mai mult decât cel de la Selin din punct de vedere al organizării. În schimb, calitatea spectacolelor am simțit-o a fi sub cea a evenimentelor pe care le-am văzut la Selin.

Plaja și piscinele

Pentru noi, plaja trebuie să aibă nisip fin, apă caldă și intrare lină în apă. Ambele locații bifează cu succes aceste criterii. Mai mult, plajele ambelor hoteluri sunt blue flag.

Cum spuneam mai sus, zona piscinei am simțit-o mai aglomerată la Crystal Palace Luxury Resort & Spa, deși am găsit și o porțiune mai liniștită (în puținul timp pe care l-am petrecut la piscină). La Crystal Palace Luxury Resort & Spa sunt și 5 tobogane, 3 pentru adulți și copii mai mari + 2 pentru copii cu vârsta până în 10 ani. Antonia nu a vrut să le încerce. La Crystal Palace Luxury Resort & Spa marele plus este o piscină pentru copiii foarte mici, în zona activităților pentru copii, care este parțial acoperită.

Selin are o piscină pentru copii în continuarea celei destinată adulților, care dispune de 3-4 tobogane mici și 2 ceva mai mari. Aici nu este delimitată zona pentru copii de cea pentru bebeluși. În schimb, pentru mai multă distracție în apă, resortul dispune de un mini aquapark, lucru care mi se pare o idee foarte bună. Astfel, piscina este disociată de zona pentru senzații tari și distracție acvatică.

Personalul

Este cam aceeași poveste în ambele locații, cu plusuri și minusuri și cu engleză prea puțină. :)) Îmi e greu să spun că într-un loc personalul a fost mai amabil decât în altul. La ambele hoteluri am avut experiențe foarte bune și mai puțin bune. Ce am remarcat la Crystal Palace Luxury Resort & Spa a fost insistența personalului care umbla pe plajă ori la piscină pentru a-ți vinde pachete la spa. Pe mine insistența mă face să nu-mi mai doresc deloc acel lucru. N-am încercat serviciile spa în niciuna dintre aceste 2 locații (deși la Selin nu am simțit nici pe departe aceeași insistență).

Știu că am scris un articol luuung și cred că ar mai fi fost detalii de adăugat, așa că vă încurajez să-mi scrieți dacă aveți întrebări. În cazul în care luați în calcul o vacanță în Turcia, poate vă sunt de folos toate aceste informații. Bineînțeles, dacă mai are sens să menționez, mai sus este punctul meu de vedere, subiectiv, bazat pe experiențele mele de până acum. Pe pagina mea de Instagram, veți găsi și un video în care vă prezint hotelul la care am fost în acest an.

Dacă găsiţi pe blog articole interesante de citit, nu le ţineţi doar pentru voi :), daţi like paginii de Facebook şi/sau abonaţi-vă la newsletter-ul blogului pentru a nu pierde ultimele articole. Încerc să fiu prezentă şi pe Pinterest şi Instagram.