Sursa foto: Pexels

Cum vă povesteam în acest articol, izolarea ne impune să ne reorganizăm viețile și, implicit, să încerc să-i fac copilului un program. În articolul respectiv, vă spuneam, în linii mari, ce am ales să introduc în programul Antoniei. Țin cont de acele activități care știu că-i fac plăcere și nu insist prea mult asupra lor dacă nu există dorință din partea fetiței mele. 

Astăzi vreau să vă arăt 3 dintre activitățile pe care le-am făcut în ultima vreme. Toate 3 implică învățarea, cunoașterea și recunoașterea literelor, un aspect de care Antonia este foarte interesată. Nu-mi doresc să știe să scrie și să citească înainte de a merge la școală, dar nici nu-i pot frâna interesul. 

Litera zilei

Am pus la cale, împreună cu Antonia, un mic proiect pe care l-am numit „Litera zilei”. Mai exact, pe foi colorate, am desenat câte o literă. Cu ajutorul Antoniei, le-am decorat. Am folosit tot felul de materiale pe care le-am avut la îndemână: sclipici, bandă colorată, hârtie creponată, carioci, abțibilduri, etc. În unele cazuri, în decorul literelor am adăugat mici indicii pentru exercițiul propriu-zis, de exemplu am desenat un cadou în interiorul literei „D” („D” de la dar). 

Principiul „jocului” este să găsim cât mai multe cuvinte cu litera respectivă. Mi-am scris câteva cuvinte pe spatele fiecărei foi și le-am bifat sau le-am adăugat pe măsură ce Antonia le-a găsit. În caz de împotmolire, vin cu indicii care să o ajute să găsească cuvântul la care mă gândesc. 

Este un joc simplu care îi ajută pe copii să își dezvolte vocabularul, să își folosească atenția și concentrarea și, nu în ultimul rând, să învețe literele. 

Cuvinte din boabe de fasole

Pentru această activitate inspirația ne-a venit de la educatoarele Antoniei. Activitatea se poate realiza cu pietre, dacă aveți suficiente, și dacă nu, boabele de fasole sunt perfecte. Tot ce aveți de făcut este să scrieți literele (unele să le repetați, să le scrieți pe mai multe boabe) pe boabele de fasole cu ajutorul unui marker și să le puneți într-un bol. De aici, aveți mai multe posibilități de joacă.

Principiul „jocului”

  1. Copilul extrage o boabă de fasole și numește litera. 
  2. Copilul caută litera pe care o rostiți voi. 
  3. Copilul scrie după exemplul dat de voi. Antoniei i-a plăcut mult să facă asta. Pe o foaie de hârtie, i-am scris mai multe nume/cuvinte și ea a trebuit să le rescrie cu ajutorul literelor de pe boabele de fasole. 

Boabele de fasole le puteți folosi și pentru ca cei mici să compună diverse modele, dar și în activități care implică numere. Pentru cele din urmă, revin cu idei. 🙂

 

Caută literele

Într-o tavă puneți litere din plastic (dacă aveți litere magnetice, de exemplu) sau le puteți confecționa din carton. Umpleți o tavă cu mălai, nisip sau zahăr, depinde ce aveți, și îngropați literele. 

Principiul „jocului”

  • Încurajați copilul să găsească literele. Stabiliți regulile. Se poate folosi doar de un deget sau de un băț. 
  • Desenați-i câteva litere pe o foaie și lăsați-l să găsească litera corespondentă în tavă. 

Și această activitate se poate face cu numere în loc de litere. 

În această perioadă, am făcut tot felul de activități, de la cele creative până la cele care implică operații matematice. Le voi împărtăși cu voi pe toate în perioada următoare. 

Ce activități ați mai făcut cu copiii? 

 
 
Alte activități și experimente încercate: 

5 activități pentru copii

3 experimente de încercat cu cei mici

Nori cu ploaie colorată (experiment)

Oul săltăreț (experiment)

Dacă găsiţi pe blog articole interesante de citit, nu le ţineţi doar pentru voi :), daţi like paginii de Facebook şi/sau abonaţi-vă la newsletter-ul blogului pentru a nu pierde ultimele articole. Încerc să fiu prezentă şi pe Pinterest şi Instagram.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *