Sursa foto: Pexels.com

Antonia este foarte interesată de activități care implică scrierea, citirea și operațiile matematice simple. M-am găsit pusă în fața unei situații pe care, la început, nu am știut foarte bine cum să o gestionez: să insist pe astfel de activități sau să le limitez? Cumva, am ales calea de mijloc și vă explic de ce.

Antonia va merge în curând la școală și am avut o reținere în a insista pe astfel de activități de teamă că, poate, se va plictisi la școală. Pe de cealaltă parte, nici nu am vrut să-i frânez interesul. Sunt zile în care îmi cere să-i pregătesc astfel de activități sau își dorește să le descopere în diverse caiete specifice care se pot cumpăra din librării. Cum vă spuneam, am ales calea de mijloc (zic eu).

În momentul de față, Antonia (5 ani și 8 luni) cunoaște literele, poate asocia cuvinte simple cu imaginile pe care le reprezintă, poate citi cuvinte scurte, jucăm jocuri care implică găsirea unor cuvinte cu o anumită literă sau grupuri de 2 litere, cunoaște cifrele, face adunări și scăderi mentale cu numere până la 10 și operații matematice cu numere mai mari de numărul 10.

Îmi doresc să fac o precizare foarte importantă. Nu vă îngrijorați dacă ai voștri copii nu manifestă același interes sau, dacă la aceeași vârstă, nu fac aceleași lucruri. Copiii de aceleași vârste pot avea interese diferite și, cel mai important, fiecare copil are ritmul lui de dezvoltare. Știu copii care citesc și scriu la 5 ani, dar pentru mine, în raport cu fetița mea, acesta nu este un motiv de îngrijorare și cu atât mai puțin un motiv de a pune presiune asupra ei. Îmi doresc ca procesul de învățare să nu fie unul stresant, forțat, ci să îi aducă bucurie, să învețe prin joacă. Pe scurt, vreau să vă îndemn să nu vă comparați copiii și nici să nu vă frustrați voi, părinții, dacă nu reușiți să le pregătiți anumite activități. Acest articol nu se dorește a fi o sursă de frustrare, ci una de inspirație. 🙂

Vă arăt, mai jos, 3 dintre activitățile pe care i le-am propus în ultima vreme, care implică scrierea și citirea.

Găsește corespondentul

Am întors casa în căutarea unor abțibilduri simple (le-am găsit într-o agendă cumpărată din Lidl), care să reprezinte cuvinte scurte. I-am scris cuvintele pe partea opusă, în ordine aleatorie și cât mai citeț. Ea a trebuit să facă legăturile, cărei imagini îi corespunde care cuvânt.

Scrie pe linia punctată

Această idee este împrumutată de la grădiniță. I-am făcut un soi de cartonașe cu cuvinte pe care a trebuit să le scrie urmărind linia punctată. Întâi, am scris cuvintele cu creionul, am făcut punctele cu un marker și apoi am șters urmele de creion. Am ales cuvinte precum: glob, sticlă, borcan, mașină, perie, rochie, haină, orez, brad, desen, cană. Apoi, Antonia a identificat fiecare literă scrisă și a încercat să descopere cuvintele.


Reprodu cuvântul

Pe post-it-uri adezive i-am scris cuvinte simple pe care să le reproducă pe linia alăturată.

Vă las aici încă o idee de activitate pe care o puteți face împreună cu cei mici, care nu necesită niciun fel de materiale. Noi nu i-am dat un nume activității, dar am putea-o numi „Găsește cuvântul”. Alegeți o literă și un număr de cuvinte de identificat (de exemplu, 5 cuvinte cu litera „M”). Puteți alege grupuri de 2 cuvinte (de exemplu, 5 cuvinte care încep cu „co”). Voi stabiliți regulile, împreună cu copilul, bineînțeles. În cazul nostru, acest joc ne ajută să treacă mai repede drumurile pe care le facem cu mașina.

Sper să vă inspire aceste activități! 🙂

Alte idei de activități: 

Dacă găsiţi pe blog articole interesante de citit, nu le ţineţi doar pentru voi :), daţi like paginii de Facebook şi/sau abonaţi-vă la newsletter-ul blogului pentru a nu pierde ultimele articole. Încerc să fiu prezentă şi pe Pinterest şi Instagram.

2 Comments on 3 activități pentru învățarea scrierii și citirii

  1. Activitatea ” Găsește corespondentul” mi se pare faină. O să mă joc cu piticul cel mare (5 ani și 10 luni). Pe restul le facem 😊. Mulțam!🤗

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *